onsdag 26. mai 2010

Faks hundene gjør meg stolt.

--------------------------------------------------------------------------------



Fra: ingrid seterstøen [mailto:ingrid_seterstoen@hotmail.com]
Sendt: 24. mai 2010 14:38
Til: ronni hundeselger
Emne: Faks Listen to Me after Bessi

Hei hei, tenkte jeg ville sende deg en mail, etter en vellykket pinse helg for meg og Vino (eller som kennelnavnet hans er i emnet)
Vi deltok i LP klasse I i helgen, et stevne i Nesbyen (lørdag) og et i Hemsedal (søndag)
Igjen må jeg takke for en super hund!!!!!!!
Vi vant klassen begge dager, med 190 poeng av 200. og fikk opprykk til Klasse II, søndagen vart han også "prøvenes beste hund". Så han hadde vel best poengsum av klasse I, II og III.
Så nå prydes veggen med 3 1.plasser og 2 av sløyfene var med 1.plass og 1.premie (det er 1.premie som gir opprykk) den første fikk jeg i fjor, men da fikk jeg bare en 2.premie.
1 sløyfe for "prøvenes beste hund, og 2 pokaler for plassene.
Han fikk mye skryt av dommerene, og begge dommerene gledet seg til å dømme oss videre.
Så nå er det bare å legge seg i selen og trene klasse II, det er jo alltid litt strengere krav jo lenger man kommer opp, og så er det jo litt flere øvelser.
Har da planer om å legge en god del trening i løpet av vinteren og så starte til våren igjen. Men jeg trener med noen som gjerne ser at jeg starter til høsten, Men vi for se hva jeg gjør. Er ca 3 øvelser jeg må lære inn helt fra bånd og noen må finpusses.
Laveste karrakter jeg fikk i helgen var 8,5 av 10. De var det ikke mange av.
På helhetsintrykket fikk jeg 10 og 9,5. søndagen ble jeg så nervøs av en grunn at jeg ødelagde litt for Vino. Derfor et halvt poeng i trekk.
Ellers skal jeg på sporkurs og c-kurs nå i juni. Så jeg jobber mot å få c-kurset bestått. (første grunnprøve i NRH, pr 1.januar 2010) de endret programmet, derfor får jeg ikke godt opp til B, men må ta C først.
Sesongen har startet veldig bra, han har god søkelyst, arbeidslyst og vi samarbeider godt. Så alt skal ligge til rette, med mindre noe skjærer seg på veien.
Får stadig skryt over hvor fin han er som arbeidshund.
Fikk tilogmed skryt av noen i de danskeredningshunder jeg har trenet med, når jeg har vært på ferie.
Håper alt står bra til med deg og dine 4 bente, og gi gjerne beskjed hvis du er i dalen, og vil se han jobbe!
Mvh Ingrid og Vino
Legger ved et bilde fra konkurransen på lørdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar